تبلیغات
بدنسازی و پرورش اندام

بدنسازی و پرورش اندام

دوشنبه 25 تیر 1397

هنگام وزنه زدن در باشگاه چه نکاتی را باید رعایت کرد

بر اساس یافته‌های مطالعاتی جدید، شما به سرعت‌های متفاوت جابجایی وزنه‌ها برای افزایش قدرت و عضله سازی نیاز دارید. در زندگی همه انسان‌ها تمایل دارند که با سرعت مختص به خود حرکت کنند. بسیاری از انسان‌ها نسبت به دیگران تندتر یا کندتر راه می‌روند، صحبت می‌کنند و غذا می‌خورند.

سرعت‌های متفاوت با فوائد و هزینه‌های متفاوتی همراه است. پیاده‌روی سریع‌تر موجب کالری سوزی بیشتری نسبت به پیاده‌روی کندتر می‌شود. آن‌هایی که سریع‌تر صحبت می‌کنند نسبت به دیگران قدرت متقاعدکنندگی بالاتری دارند. کسانی که سریع‌تر غذا می‌خورند تمایل به خوردن بیشتری دارند.

بنابراین افرادی که با کاهش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند آگاه باشند که آرام‌تر غذا بخورند، سریع‌تر راه بروند و مراقب فروشند‌گان مواد غذایی که با صحبت‌های سریع درصدد قالب کردن اجناس خود هستند، باشند. هیچ جای تعجبی نیست که ورزشکاران در باشگاه ورزشی با سرعت‌های متفاوتی وزنه‌ها را جابجا می‌کنند. در این مطلب با مجله علم ورزش همراه شوید تا بررسی دقیق‌تری در این خصوص داشته باشیم.

ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 20 تیر 1397

    ورزش در آب چه خاصیتی دارد

    ورزش در آب چیست و مزایای آن برای بدن انسان

    ورزش در آب برای تمام گروه های سنی – از کودکان تا افراد سالمند – مفید است. حتی افرادی که با آسیب دیدگی های عضلانی، تاندون یا استخوان مواجه شده اند یا درگیر اضافه وزن هستند و همچنین و زنان باردار می توانند ورزش در آب را امتحان کنند.                                                                                        هر نوع ورزشی برای سلامت بدن انسان خوب است، و ورزش هایی که با آب سر و کار دارند، در زمره تمرینات کم فشار قرار می گیرند، که می تواند از بسیاری جهات برای انسان مفید باشد.                                                         هنگامی که در آب هستید، بدن حدود ۹۰ درصد سبک‌تر احساس می شود. این به معنای آن است که هنگام ورزش در آب، بدن اثری مشابه با ورزش در خشکی را تجربه نمی کند.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • جمعه 15 تیر 1397

    با چه حرکاتی باسن خود را فرم دهیم

    نکاتی برای فرم دهی به باسن بانوان و تمرینات مخصوص

    اول از همه باید گفته شود که فرم دادن به این بخش عضلانی بدن کار آسانی نیست زیرا چربی در بدن خانم ها اغلب در پایین تنه ذخیره می شود، یعنی ران و باسن تقریبا از نقاطی هستند که بیشترین چربی را در بدن خانم ها ذخیره می کنند.                                                                                                            تنها راه برای بهبود شکل و فرم عضلات باسن این است که سخت تمرین کنید و در این مسیر سخت پشت کار داشته باشید. به شما توصیه می کنیم که تا انتهای مقاله با ما باشید و نکات پیشنهادی متخصصان زبده را به خاطر بسپارید تا عضلات ناحیه نشیمن گاه تان تراشیده و خوش فرم شون

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • یکشنبه 10 تیر 1397

    چگونه  شکم شش تکه داشته باشیم

    بعضی از افراد، بشدت می‌خواهند که عضلات شکم شان را پرورش دهند و شکم شش تکه شان را آشکار کنند. در شرایط عادی، با نظم و انضباط و تعهد زیادی می‌توانید به نتیجه برسید.

    اما برای اینکه رویای داشتن عضلات شش تکه در یک ماه به واقعیت تبدیل شود، کارهای بیشتری لازم است.

    قدم اول
    رژیم غذاییتان را پاکسازی کنید. وقتی که می‌خواهید در یک ماه، عضلات شش تکه داشته باشید، رژیم غذایی یک عامل مهم بشمار می‌آید. از مصرف غذاهای سرخ شده، فراوری شده، تصفیه شده و غذاهایی که دارای چربی اشباع بالا هستند پرهیز کنید.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • سه شنبه 5 تیر 1397

    چگونه بعد تمرین ریکاوری انجام دهیم

    چگونه بعد تمرین ریکاوری انجام دهیم



    تغذیه:
    بلافاصله بعد از تمرین حداکثر چیزی در حدود یک ساعت فرصت دارید تا چیزی بخورید. اگر غذای کربوهیدراتی نخورید، به اندازه کافی انرژی برای برگزاری جلسه بعدی تمرین تان ندارید و اگر به اندازه کافی به مصرف پروتئین نپردازید نمی توانید به مرمت عضلات تان بپردازید و در صورت عدم مصرف چربی به میزان کافی در رابطه با تولید میزان مناسب هورمون ها و مفاصل دچار مشکل می شوید. سعی کنید به مصرف یک کاسه برنج قهوه ای با جوجه، پروتئین وی و یک عدد میوه در این زمان بپردازید.

    هیدراته شدن:
    وقتی نوبت به ریکاوری می رسد، کم آبی از بزرگترین دشمن هاست. بنابراین سعی کنید حداقل به ازاء هر ساعت از تمرین به مصرف یک بطری آب ۲۰ اونسی بپردازید. ظرف چند ساعت بعد از تمرین، رنگ ادرارتان باید روشن باشد. اگر رنگ ادرار تیره باشد؛ به اندازه کافی آب مصرف نکرده اید.

    کمپرس کردن:
    با انجام کمپرس سرد بعد از تمرین به رفع انقباض عضلات تان کمک می کنید. تکنیک هایی نظیر ماساژ نیز نه تنها کمک می کند از احتباس آب عضلانی دور بمانید، بلکه به رفع درد نیز کمک می کنند.

    جریان گردش خون:
    تسریع جریان گردش خون در بخش تحت استرس منجر به تسریع ریکاوری می شود. تکنیک هایی می توانند منجر به بهبود جریان گردش خون شوند از جمله سرد کردن بعد از تمرین، تناوب ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ای جریان آب سرد و گرم دوش بعد از زمان تمرین، استفاده از کیسه یخ و یک پیاده روی سبک، شنا کردن یا یک جریان تمرینی بسیار ساده که اگر یک روز بعد از انجام یک برنامه تمرینی سنگین صورت گیرند بسیار مهم خواهند بود.

    پمادهای موضعی:
    چندین ترکیب وجود دارند که شما می توانید آنها را روی عضلات تان بمالید تا به این طریق به کاهش درد و بهبود فرآیند ریکاوری تان بپردازید. اکثر این ترکیب ها منجر به کاهش درد می شوند، جریان خون را افزایش می دهند یا که منجر به افزایش سطح کلسیم می شوند. همه این پمادها می توانند بلافاصله بعد از تمرین یا چند روز بعد از آن بر روی عضلات مالیده شوند تا جایی که گرفتگی و درد برطرف شود. دیگر احتیاجی نیست که بگوییم اگر دچار دردها و گرفتگی های عضلانی بعد از تمرین شدید از تکنیک های فوق استفاده کنید تا بتوانید به صورت صحیح ریکاوری کنید و با سرعت هر چه تمام به اهداف تان نزدیک تر شوید.

    با مطالب جدید پرورش اندام آریا بادی همراه باشید.                                            مقاله های پیشنهادی ما…

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • پنجشنبه 31 خرداد 1397

    “ویتامین “B5 که به “پانتوتنیک اسید” نیز معروف می باشد، یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در آب است. این ویتامین به سه شکل در می آید و به نام های “پانتنول” و “کلسیم پانتوتنات” نیز نامیده می شود.                    

    ویتامین B5چیست (پانتوتنیک اسید ) فواید و عوارض آن

                                                                                                                          همه سلول‌های بدن نیاز به ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک دارند. بدن انسان از پانتوتنیک اسید برای تبدیل کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها به انرژی استفاده می کند.

    ویتامین B5 در بدن تبدیل به ترکیبی به نام ” کوآنزیم A ” می‌شود که وجود این ماده در بدن برای تبدیل غذا به انرژی لازم است و فقدان آن سبب نارسایی رشد وخاکستری شدن موها و کم خونی می شود.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • جمعه 25 خرداد 1397

    ویتامین بیوتین چیست وچه خاصیتی برای ورزشکاران دارد

    ویتامین بیوتین چیست مزایای آن و چه کسانی بیوتین استفاده کنند

    مزایای بیوتین برای بدن:

    بیوتین برای حفط سلامت ناخن ها، پوست و موها الزامی است به همین جهت در اکثرا مکمل ها و محصولاتی که برای کمک به درمان ریزش موها و مشکلات پوستی تولید می شوند وجود دارد.

    ویتامین بیوتین چیست مزایای آن و چه کسانی بیوتین استفاده کنند

    محققین پزشکی بر این عقیده اند که بیوتین فقط از طریق خوراکی(قرص) و به شکل آمپول و تزریقی جذب بدن می گردد و وجود آن در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند شامپوها، کرم ها و محلول های ضد ریزش مو بی اثر بوده و از طریق پوست جذب بدن نمی گردد.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • یکشنبه 20 خرداد 1397

    چگونه می توانیم یک شکم با عضلات شش تکه داشته باشیم

     قدم اول
    رژیم غذاییتان را پاکسازی کنید. وقتی که می‌خواهید در یک ماه، عضلات شش تکه داشته باشید، رژیم غذایی یک عامل مهم بشمار می‌آید. از مصرف غذاهای سرخ شده، فراوری شده، تصفیه شده و غذاهایی که دارای چربی اشباع بالا هستند پرهیز کنید


    بجای آنها، غذاهایی که بطور طبیعی سرشار از فیبر هستند و چربی کمی دارند مصرف کنید. مانند گوشت بدون چربی، لبنیات کم چرب، غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، آجیل، و حبوبات.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • سه شنبه 15 خرداد 1397

    نقش مولتی ویتامین درورزشهای قدرتی چیست

       نقش مولتی ویتامین درورزشهای قدرتی:

    زمانی که شما به قصد تشدید فرایند عضله سازی در بدن تمرین می کنید بی شک به رژیم و برنامه غذایی نیز اهمیتی ویژه می دهید. ورزشکاران رشته های قدرتی معمولاً به درشت مغذی ها و به پروتئین ها اهمیت می دهند همین مسئله نیز به مرور زمان موجب فقر شدید و یا خفیف ریز مغذی ها در بدن آنها می شود. به همین دلیل نیز گفته می شود که ورزشکاران رشته های قدرتی حتما باید از مکمل های حاوی ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنند.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • پنجشنبه 10 خرداد 1397

    بدن برای عضله سازی به چه ویتامین هایی نیاز دارد

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • شنبه 5 خرداد 1397

    چطور از آمینو اسیدها در برنامه غذایی استفاده کنیم

    شما انواع مختلفی از مکمل های پروتئینی را مشاهده کرده اید. اکثر علاقه مندان بدنسازی به اهمیت پروتئین در رژیم روزانه خود واقف اند. شما می دانید پروتئین برای ساختن بدنی قدرتمند بسیار ضروری است و آمینو اسید ها آجر های ساخت عضلات هستند

    آمینو اسید

    . جای تعجب است که عده زیادی از بدنسازان اطلاعات کمی در مورد آمینو اسید ها دارند.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 2 خرداد 1397

    چه ویتامین هایی برای بدنسازی استفاده کنیم

    ورزش بدنسازی یکی از ورزش هایی است که علاوه بر تمرینات باید تغذیه مناسبی نیز مکمل آن باشد. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب باید تمام عوامل را در نظر گرفت. وجود ویتامین در رژیم غذایی بسیار مهم است. در این مطلب به معرفی ده تا از مهم ترین ویتامین ها می پردازیم.

    6


    یکی از مسایل پیچیده برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش تغذیه است.اینکه چه بخوریم یا چه نخوریم و کی بخوریم، معمولاً پرسش هایی است که مطرح می شود. تنظیم یک رژیم غذایی مناسب بعضی اوقات ممکن است آنقدر سخت باشد که هدف اصلی تغذیه یعنی یک بدنسازی موفق را تحت تاثیر قرار دهد.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397

    آمینو اسیدها در چه غذاهایی موجود است

    اسید های آمینه ضروری : بدن قادر به ساختن آنها نیست و باید از طریق رژیم غذائی تامین شوند .آرژنین .لیزین ،تره اونین، لوسین ، میونین ، والین ، فنیل آلین ،ایزو لوسین و … از اسید های آمینه ضروری هستند.



    اسید های آمینه غیر ضروری : بدن توانایی ساخت و سنتز آمینو های غیر ضروری را دارد. گلیسین ، آلین ، گلوتامین ، لیستین و ….از اسید های آمینه غیرضروری هستند.


    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • شنبه 15 اردیبهشت 1397

    مکمل های آمینو اسید چه فوایدی دارند

    آمینو اسیدها بلوک‌های سازنده‌ی پروتئین هستند و در منابع غذایی متعددی یافت می‌شوند. برخی از آمینو اسیدها توسط بدنتان ساخته می‌شوند، اما برخی از آنها که «آمینو اسیدهای ضروری» نامیده می‌شوند، باید از طریق مواد غذایی یا مکمل‌ها تامین شوند.

    مکمل فروشی مغازه tamrino.ir

    اگرچه مکمل‌های آمینو اسید اغلب توسط ورزشکاران مصرف می‌شود، اما هر کسی می‌تواند از آنها بهره ببرد. چرا که آمینو اسیدها آنزیم‌هایی تولید می‌کنند، و در بهبود خلق و خو، تمرکز، خواب، و تعداد دیگری از اتفاقات فیزیولوژیکی بدن شما دخالت دارند. با وجود اینکه آمینو اسید دارای فوایدی است، اما با اینحال پیش از مصرف هر مکملی باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.


    ادامه مطلب

  • نظرات() 
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1397

    بهترین زمان برای استفاده از کراتین چه موقع است

    ورزشکاران از یک سو از طرف برخی کارشناسان به مصرف کراتین تشویق شده و از سوی دیگر از طرف پزشکان و متخصصان مکمل های ورزشی هشدار دریافت می‌کنند. واقعا کراتین چیست و چه اثراتی دارد. این مقاله از سایت ایسنا برای شما انتخاب شده که توسط کارشناسان سایت سلامت دات لایف ویرایش شده است.

    کراتین ترکیبی
    کراتین ترکیبی

    کراتین از چه زمان و بین چه ورزشکارانی محبوبیت یافته است؟

    اگرچه کراتین اولین بار در سال ۱۸۳۲ توسط یک دانشمند فرانسوی کشف شد اما در المپیک ۱۹۹۲ این لینفورد کریستی قهرمان ۳۱ ساله دو ۱۰۰ متر و سالی کارانل قهرمان دو ۴۰۰ متر بامانع زنان بودند که با اعلام مصرف مکمل های کراتین روند محبوبیت کراتین را آغاز کردند. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مصرف کنندگان کراتین را جنس مذکر، گروه سنی ۲۱ تا ۲۵ ساله و تحصیل کرده یا در حال تحصیل و دارای درآمد نسبتا خوب تشکیل می‌دهند.

    ادامه مطلب

  • نظرات() 
    • تعداد صفحات :3
    • 1  
    • 2  
    • 3  

    آخرین پست ها


    نویسندگان



    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :

    اَبر برچسبها