همه ما در روزهای گرم تابستان، دوست داریم لباس های آستین حلقه ای بپوشیم. اما آنهایی که بازوهایی درشت دارند،  به این لباس ها با حسرت نگاه می کنند. ما در این مطلب قصد داریم توصیه هایی برای آنان که می خواهند بازوهای خوش فرم ، ظریف و سفت داشته باشند، ارائه دهیم.

بازوهای خوش فرم

ورزش و زیبایی بازوها

در نظر اغلب مردم زیبایی اندام بیشتر معطوف به زیبایی پاها،  قفسه سینه،  باسن و شکم می باشد؛  به همین دلیل کم تر پیش می آید که افراد به زیبایی دست ها و بازوهای خود توجهی داشته باشند، با این که توجه کمی به زیبایی دست ها می شود؛ اما دست و ساختار دست ها و بازوها کلید ظرافت و زیبایی هستند.

همه ما در روزهای گرم تابستان، دوست داریم لباس های آستین حلقه ای بپوشیم. اما آنهایی که بازوهایی درشت دارند،  به این لباس ها با حسرت نگاه می کنند. ما در این مطلب قصد داریم توصیه هایی برای آنان که می خواهند بازوهای خوش فرم ، ظریف و سفت داشته باشند، ارائه دهیم.

بازوهای خوش فرم

ورزش و زیبایی بازوها

در نظر اغلب مردم زیبایی اندام بیشتر معطوف به زیبایی پاها،  قفسه سینه،  باسن و شکم می باشد؛  به همین دلیل کم تر پیش می آید که افراد به زیبایی دست ها و بازوهای خود توجهی داشته باشند، با این که توجه کمی به زیبایی دست ها می شود؛ اما دست و ساختار دست ها و بازوها کلید ظرافت و زیبایی هستند.

بازوها تنها قسمت هایی در بدن هستند که با کاهش و افزایش وزن تغییر چندانی نخواهند کرد. تنها با ورزش کردن می توان ساختار بازوها را تغییر داد؛ زیرا معمولاً عضلات موجود در قسمت بالایی بازوها، در زندگی روزمره کارائی چندانی ندارند. با ورزش های مخصوص این نواحی می توانید این عضلات را به کار گیرید و در مدت زمان کمی تغییرات را مشاهده کنید.

 اما با گذشت زمان و شروع روند پیری، پوست شل می شود و مقابله با آن مشکل به نظر می رسد. برای حل این مشکل جراحی پلاستیک یکی از راه حل هاست.

لطیف همچون ساتن

زیبایی پوست دست یکی از عوامل اصلی و تاثیر گذار بر زیبایی بازوها می باشد و آرنج یکی از قسمت هایی است که نباید از آن غافل شد. برای زیبایی بیشتر دست ها به شما توصیه می کنیم عادت تکیه دادن آرنج روی میز را ترک کنید؛ زیرا این کار موجب پینه بستن پوست آرنج خواهد شد. برای از بین بردن رنگ تیره آرنج می توانید از مقداری آب لیمو استفاده کنید. محصولات لایه بردار هم برای روشن کردن رنگ تیره پوست در ناحیه آرنج بسیار مفید خواهند بود.

جراحی بازوها

عمل جراحی کشیدن بازو یا « «brachioplastyروشی است که برای از بین بردن شلی قسمت های داخلی بازوها که در نتیجه افزایش سن یا کاهش وزن سریع اتفاق می افتد، انجام می شود. با نظر دکتر جراح می توان از لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز نیز در کنار جمع کردن پوست استفاده نموده و ظاهری زیباتر به بازوها بخشید. با تصمیم پزشک و بیمار، این عمل جراحی بصورت بیهوشی یا بی حسی انجام می گیرد و بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشته و در همان روز مرخص می شود. پس از عمل نیز استفاده از بازوبندهای مخصوص برای  بالا نگه داشتن بازوها ضروری است. آنچه که باید به یاد داشت این است که همانند سایر اعمال جراحی، در این عمل هم جای بخیه وجود خواهد داشت.

با انجام حرکات ورزشی روی دست ها، گردش جریان خون در بازو افزایش یافته و موجب زیبایی بیشتر دست ها خواهد شد. این حرکات ورزشی را که چند دقیقه بیشتر زمان نمی برند، بصورت روزانه انجام دهید. در ادامه چند نمونه از حرکات ورزشی مناسب برای دست را بررسی خواهیم کرد:

به هم رسیدن دست ها در پشت سر:

پاهایتان را کمی باز کرده و صاف بایستید؛دست ها را در امتداد شانه به صورت موازی با هم به سمت جلو دراز کنید و در حالی که کف دستهایتان رو به زمین است، دست ها را در همان امتداد شانه به سرعت به عقب ببرید. دست ها را تا جایی که انگشتانتان در پشت سر به هم بخورند به عقب ببرید  و این حرکت را حداقل 6 بار انجام دهید.

حرکت شانه:

پاهایتان را کمی باز کرده و صاف بایستید. دست ها را در امتداد شانه به دو طرف باز کنید؛کف دستها رو به جلو باشد؛ دست ها را مشت کنید و آنها را بالا بیاورید. در این حالت، عضلات داخلی بازوها را دو بار منقبض کرده و ول کنید و با باز کردن آهسته دست ها به نقطه شروع بازگردید. این حرکت را در هر نوبت حداقل 6 بار انجام دهید.

بلند کردن وزنه:

برای انجام این حرکت می توانید از یک دمبل حداقل 1.5 کیلویی، یک شیشه پلاستیکی پر آب و یا یک کتاب سنگین استفاده کنید. وزنه را محکم در دست بگیرید و دست ها را به بالای سر ببرید؛ آرنج ها را خم نکنید ؛ دست ها به سر نزدیک بوده و پشتتان صاف باشد. با خم کردن آرنج، وزنه را به عقب برده و شانه دیگر را لمس کنید و دستتان را مجدداً به بالا ببرید. این حرکت را بصورت آهسته 10 بار تکرار کرده و  با گذر زمان می توانید این رقم را تا 20 افزایش دهید.

سفتی بازوها با ماساژ

اگر از سلولیت و شل بودن بازوها ناراحت هستید، روش هایی برای کمک به شما ارائه می کنیم:

نیشگون بگیرید:

از انتهای زیربغلتان شروع کنید و تا قسمت بالایی دست ها به خصوص نواحی مشکل دار آرام آرام نیشگون بگیرید. تا زمانی که احساس گرم شدن در این ناحیه به شما دست دهد، به این کار ادامه دهید.

کیسه بکشید:

کف دستتان را همانند زمانی که کیسه می کشید بر روی بازوهاتان به شکلی سریع حرکت دهید.

کرم بزنید:

کرم های ضد سلولیت و سفت کننده تنها برای پاها مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه برای بازوها نیز مفید هستند. صبح یا شب کرم مورد نظرتان را به آرامی بر روی بازوها ماساژ دهید تا کاملاً جذب گردد.